Aineõpetajate ühenduste arutelul
Die Nordplus-Publikation ist fertig!
Im Rahmen des Nordplus-Horizontal-Projektes "Nachhaltige Ausbildung von Deutschlehrern - die Notwendigkeit, Ideen auszutauschen und Innovation im Deutschunterricht in Dänemark, Estland und Norwegen zu schaffen" („Sustainable Education of Teachers of German - The Need of Exchanging Ideas and Creating Innovation in Teaching German in Denmark, Estonia and Norway”) von 2017-2019 sind insgesamt dreizehn Unterrichtsentwürfe entstanden, die das Ziel haben den Unterricht innovativer, handlungsorientierter und relevanter für die Lebenswelt und Zukunft der Schülerinnen und Schüler zu gestalten.
Zu jedem Unterthema („Das gute Leben“, „Virtuelles Kulturerbe“ und „Werbung auf Deutsch“) sind Unterrichtsideen aus mehreren Ländern samt fertigen Arbeitsblättern zu finden.
Veranstaltungen 2020
*Februar-März: Scrabble-Wettbewerbe vor Ort, April: Finale in Tallinn.
*März-April: Quiz „Deutsch ist cool“
*9.03-29.03 Deutscher Frühling (Eröffnung am 11.03 in Kultuurikatel, Partnerland Niedersachsen)
*März: Niedersachsen-Quiz
*März-April: Comic-Wettbewerb
*28. März: Jahreskonferenz im Deutschen Gymnasium Tallinn
*Mai: Quiz „75 Jahre Ende des Zweiten Weltkrieges“
*2.-5. August: Schülercamp in Kloogaranna
*10.-12. August: Sommerseminar in Järvamaa
*8.-10. Oktober: BDLT in Riga
*20.-21. November: Herbstkonferenz des Estnischen Fremdsprachenlehrerverbandes
/Aus dem Protokoll der Vorstandssitzung vom 10.12.19./
Ein glückliches, erfolgreiches und gesundes neues Jahr 2020!
Euer Vorstand
Lastelaager 2020
Lp. saksa keele õpetajad!
Palun edastage info õpilastele ja lastevanematele.
Hea 5.-7.klassi õpilane!
Meil on rõõm kutsuda ka sel aastal 5.-7. klassi õpilasi üle Eesti saksa keele suvelaagrisse.
Laagrit läbivaks teemaks on sel korral Essen&Trinken.
Kedagi siiski paksuks ei söödeta, nälga ei jäeta ja allergiatega arvestatakse :)
Lastelaager toimub 2.-5. augustini 2020 Kloogaranna noortelaagris.
https://entk.ee/entk/kloogaranna-noortelaager ; https://www.facebook.com/kloogarannanoortelaager )
NB! Kohtade arv laagris on piiratud (30). Kinnitus lapse laagris osalemise kohta saadetakse õpetajale ja lapsevanemale 5. maiks.
Laagri maksumus on 65 eurot, mis sisaldab õppematerjale, 10 söögikorda, ööbimist majutusmajas, meisterdamisvahendeid.
Laagri eest tasumise tähtaeg on 12.juuni. Raha palume üle kanda Eesti Saksa Keele Õpetajate Seltsi arvele: IBAN EE782200221011938377. Kommentaari kindlasti märkida: lapse nimi + lastelaager.
Registreerimiseks palume saata õpetajatel esimesel võimalusel, ent hiljemalt 1. maiks õpilaste kohta Steckbrief (lühiiseloomustus + vanemate kontaktandmed – telefon ja meiliaadress + õpetaja kontaktid). Saata: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein! .
Laagris arendame saksa keele oskust, spordime, mängime, näitleme, matkame, tutvume ümbruskonnaga, kohtume sakslastega, oleme loomingulised, lõbutseme.
Ees ootavad tore laagripaik ning nooruslikud kasvatajad! Vaata vihjeid meie tegemistele siit:
https://drive.google.com/open?id=1MNf94OOkT9T80DJfcGymOVpVnmNqtRl6
NB! Palume õpilastel kodus ette valmistada kodukohta või kooli tutvustav ettekanne (vabas vormis – näidend, laul, plakatiesitlus, Powerpoint), üks saksakeelne laul (või tants) Playback-Showks.
Täpsema laagriprogrammi ja makseinfo saadame osalejatele meilile.
Lugupidamisega laagri korraldajate nimel
Katre Merilaid Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein! (tel. +372 56950781)
Kokkuvõte saksakeelsest keskkonna ja säästliku tarbimise teemalisest videokonkursist “Brauchst du es wirklich?”
10. saksakeelse e-võistluse tulemused:
5.-7. klassi puhul (2 tööd) võitja:
töö nr 19 Tallinna Inglise Kolledž, 7. klass (Rebecca Joanna Papp, Marelle Maria Tamme, Stine Schwede, Lenneli Võsu, Thomas Williamson)
8.-9. klass (kokku 12 tööd):
I koht: nr 22 Tallinna Inglise Kolledž, 9. K (Alis Jankelevtish, Michelle Kiik, Alexandra Voit, Nataly Männimets, Liisa-Maria Lusti)
II koht: nr 26 Rakvere Reaalgümnaasium, 8. klass (Kaisa Vahula, Riin Oolma, Anett Liister, Anni Isakar)
III koht: nr 13 Tallinna Inglise Kolledž, 8. klass (Mia Maria Rebane, Gertrud Rekker, Anne-Liise Kiis, Sofia Silvia Märtson, Tristan Julius Jahnke)
Eripreemia: nr 16 Kadrina Keskkool, 9. klass Sonja Seppa) väga hea animatsiooni eest
10. -12. klass (kokku 16 tööd):
I koht: nr 29 Viljandi Gümnaasium, 11. klass (Caspar Aru)
II koht: nr 25 Viljandi Gümnaasium, 11. klass (Anne-Mai Hiiob, Meeri Teras, Hanna-Liis Kütt, Jarnis Leenurm)
III koht: nr 9 Põlva Gümnaasium, 11. klass (Raul Petersell, Kerli Metsoja, Reelika Kärbla, Robin Paas, Karol-Ari Krimses)
Hindajad: Andra Moor, Kalle Lina, Eve Zekker, Helen Aedla
Konkursile laekus kokku 30 tööd meile teadaolevalt 9 erinevast koolist, kuna mõnel tööl kooli kirjas ei olnud. Aitäh kõigile osalenud koolide esindajatele!
Tööde hindamine ei olnud kerge ülesanne, sest nagu loominguliste tööde puhul ikka, on arvamused, maitsed ja nägemused väga erinevad nii tööde autorite kui hindajate hulgas. Oli töid, kus oli väga põhjalikult tehtud uurimistööd arvandmete ja statistiliste näitajatega, oli töid, kus autorid olid lasknud enda fantaasial lennata ja püüdnud leida originaalset vaatenurka konkursi teemale. Oli töid, kus autorid keskendusid põhjalikule ülevaatele meie tarbimise kahjulikkusest, oli töid, kus autoritele oli oluline rõõm isetegemisest ja näitlemisest. Märkasime nii keerulisi lausekonstruktsioone ja sõnastust, milles noored esinejad ehk ise väga kindlad ei olnud, kui ka oskust, lihtsate sõnade ja väljenditega kõige olulisemat edasi anda. Panime tähele, et mõned tööd tõid rohkem esile näitlejameisterlikkust, mõned teadmisi, mõned suurepäraseid oskusi filmimise, monteerimise ja videotöötluse alal. Esitatud tööde hulgas oli ka üks suurepärane animatsioon.
Panime hindajatena ka tähele seda, et kahetsusväärselt paljudel puhkudel ei peetud oluliseks korrektselt viidata kasutatud allikatele, eriti muusikalistele allikatele. Iga muusikapala, mida taustaks kasutatakse, tuleks ära märkida nii autori, pealkirja kui esitajaga, mitte ainult päritolu viitega. Sama lugu on piltidega. Ja ka kasutatud statistilised andmed on kindlasti kuskilt pärit, seega ka nende allikad tuleb ära märkida.
Kuna seekord oli videokonkursi teemaks keskkond ja säästlik tarbimine, siis hoolimata konkursi pealkirja väga laiast võimalikust tähendusest, hindasime töö seotust ette antud teemaga. Kuigi, ka siin üllatasid tööd oma erinevate lähenemistega. Loomulikult võis tööl olla oma pealkiri ja sel puhul pidasime oluliseks enda poolt pandud pealkirja ja video vastavust.
Õpilaste keeleline tase on erinev ja sellega seoses arvestasime õpilaste toimetulekut kas ise koostatud või laenatud tekstiga. Alati jätab parema ja veenvama mulje see, kui õpilane teab, millest ta räägib ja oskab kõik sõnad arusaadavalt kirja panna ja välja öelda. Tähtsa sõnumi edasi andmiseks ei pea tingimata kasutama kellegi teise keerulisi väljendeid, oluline on, et ka lihtsate sõnadega osatakse leidlikult hakkama saada.
Täname veelkord kõiki konkursil osalejaid, uute kohtumisteni!
Tänukirjad osalenud koolidele ja väikesed auhinnad parimatele saadame teele 2020. aasta jaanuari alguses.
Videokonkursi korraldajate ja hindajate nimel
Eve Zekker
EDLV
Estnischer Deutschlehrerverband
MTÜ Eesti Saksa Keele Õpetajate Selts tegevuse eesmärgiks on heategevuslik saksa keele ja kultuuri toetamine avalikes huvides.